Lokale apps vandaag


Op 10 januari is Holland Media Combinatie gestart met een pilot met vijf lokale apps onder de vlag van het merk vandaag. We beginnen in Alkmaar, Almere, Amsterdam (De Echo) en Leiden en later sluit ook Rotterdam aan onder de naam De Nieuwspeper. Deze pilot volgt op de lancering van de 17 lokale vandaag-sites in de zomer van 2016. We testen de apps in deze vijf steden. Ondertussen ontwikkelen we door, luisteren we goed naar gebruikerservaringen en breiden we naar verwachting later dit jaar uit naar andere steden.


Onderscheidend vermogen

Het nieuwsaanbod is evenals dat op de vandaag-sites gratis, actueel, hyperlokaal en van eigen journalisten. Aangevuld met 112-nieuws uit de woonomgeving. Voor de apps worden daar te koop staande woningen via Jaap.nl en lopende vergunningaanvragen aan toegevoegd;

Tevens zijn per plaats relevante contentpartners gecontracteerd. Bijvoorbeeld: de gemeenten, Ajax, Almere City, de schouwburg en uitgaansbureaus:
  • Participatie is voor contentpartners interessant voor aanvullend bereik, maar ook doordat bezoekers steeds opnieuw getriggerd worden de app te gebruiken. Dit biedt hen iedere keer weer de kans om hun eigen content onder de aandacht te brengen;
  • Gemeenten kunnen daarnaast door de postcode-segmentatie op maat communiceren met specifieke groepen inwoners;
  • Juist door het aanbod van nieuws uit de woonplaats, door de verschillende push-berichten, maar vooral ook doordat nieuws en informatie van contentpartners geïntegreerd zijn in de app, biedt deze app een totaaloplossing voor alle info uit de eigen buurt. En ervaren consumenten regelmatig de urgentie om de app ook daadwerkelijk te gebruiken.


Personaliseren

Gebruikers kunnen de app personaliseren door onderwerpen aan of uit te vinken en door de postcode op te geven kan men een deel van de stad als interessegebied specificeren. Ook is het mogelijk om voor bepaalde interessegebieden (zoals het gemeentenieuws of te koop staande woningen) pushberichten in te stellen.


Communicatiemogelijkheden

In de opstartperiode geldt fixed pricing en lift de adverteerder indirect mee op de promotiecampagne.

Download de factsheet


Campagne

De lancering wordt ondersteund door een mediacampagne. In de regionale en lokale kranten worden de apps gepromoot door middel van advertenties en redactionele aandacht. Voor de bijbehorende websites komt daar een displaycampagne bij, alsmede aandacht via social media. De campagne stimuleert vooral het downloaden en gebruik van de apps.

De apps zijn te vinden via de site van vandaag en tevens via de App-store en Google Play
Deel deze pagina:

Meer weten?