Een klant aan het woord

“Duidelijke resultaten in toestroom van klanten als gevolg van adverteren”




Klant Waardijk Schoenen, Alkmaar
Branche retail
Doelstelling merkbekendheid en traffic genereren
Doelgroep mensen van 35 t/m 50 jaar met een passie voor mooie kwaliteitsschoenen
Ingezette media regionale dagbladen, huis-aan-huiskranten en online
Merk Noordhollands Dagblad
Uitdaging Zorgen voor zoveel mogelijk traffic in de winkels en webshop, daarnaast branding.



Media-inzet

Waardijk Schoenen adverteert in alle edities van Noordhollands Dagblad en in de lokale huis-aan-huiskranten. Daarnaast adverteren zij online via NoordhollandsDagblad.nl.

Waardijk Schoenen is een van onze klanten die actief meewerkt om onze proposities te kunnen blijven vernieuwen. Online realiseerden we een tweetal pilots met zogenaamde ‘Real Time Data’ in samenwerking met twee van onze klanten. Waardijk Schoenen was bereid mee te werken om onze digitale proposities voor adverteerders te kunnen optimaliseren met Real Time Data. Zo kunnen wij u ook in de toekomst nieuwe mogelijkheden blijven bieden.

Online doelgroep aanspreken

Via online adverteren komt Waardwijk Schoenen op verschillende manieren in contact met potentiële klanten. De webshop is volledig mobile responsive, De contactgegevens zijn klikbaar, wat goed is voor de respons.

Lokaal goed vindbaar

De schoenenwinkel zet, naast Noordhollandsdagblad.nl, Google Adwords (SEA) en Zoekmachineoptimalisatie (SEO) in om zoveel mogelijk traffic naar de webshop te realiseren. Deze combinatie werkt goed.

Interactie via Social Media
De ondernemer maakt gebruik van Facebook, Twitter en YouTube. Door regelmatig berichten te plaatsen over aanbiedingen vergroot Waardijk Schoenen het verkeer naar de webshop. Naast informatie over aanbiedingen en nieuwe collecties, wordt er ook ander nieuws geplaatst. De interactie met potentiële klanten via social media speelt een belangrijk rol in het genereren van traffic naar de shop.

Meetbare resultaten
De inspanningen op het gebied van SEO en SEA heeft Waardijk Schoenen uitbesteed aan een bureau. Zij maken rapportages en analyses over de resultaten van de campagnes. Ook het zoekgedrag wordt geanalyseerd. Welke zoekwoorden gebruiken zij? Hoe zijn ze op de site terecht gekomen? Dit helpt om inzicht te krijgen in wat scoort en wat niet. Op die manier kun je als ondernemer continu bijsturen waar nodig.

Optimale mix
Waardijk Schoenen heeft als geen ander ervaren hoe belangrijk het is om onder de aandacht van de doelgroep te blijven. Nadat het bedrijf een moeilijke periode doormaakte vanwege een grote brand merkte hoe belangrijk het was om juist in die tijd te blijven adverteren. Sterker nog, ze maakten destijds meer promotie dan ooit. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen.

Printmedia en online werkt aanvullend
Bert zet meerdere kanalen tegelijkertijd in, print en online. De uitdaging is om een optimale mix te vinden én vast te houden. Online promotie is hierin minstens zo belangrijk als de inzet van printmedia. Het één vult het ander aan.

Noordhollands Dagblad is een sterk regionaal merk met een hoog bereik om merkbekendheid te realiseren. Daarnaast is de inzet van huis-aan-huiskranten voor Bert nodig om aanvullend bereik te creëren op lokaal niveau. De banners op Noordhollands Dagblad.nl in combinatie met Adwords en social media zorgt voor bezoekers naar de webshop.


Wilt u weten wat Holland Media Combinatie voor uw bedrijf kan betekenen?

Laat u inspireren door onze interactieve brochure en ontdek de mogelijkheden.

bekijk de brochure



t
072 519 6396
e contact@hollandmediacombinatie.nl
Of vul het formulier rechts in en één van onze accountmanagers neemt zo snel mogelijk contact met u op.
Deel deze pagina:

Meer weten?

Bel

Of vul uw gegevens in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.